Thursday, June 23, 2005

وضعيت افتضاحيه

فکرکنم اکثريت کسانی که مخاطبين من در اين نوشته هستند خيلی خوب می دونن که با چه شرايط وحشتناکي روبرو هستيم. حتما خيلي از شمانتايج نظر سنجي های نهادهای مختلف در مورد انتخابات را ديده ايد تقريبا همه اين نظرسنجي ها می گن که احمد ی نژاد از هاشمي زده جلو.البته من هم قبول دارم که به اعداد و ارقام اين نظرسنجی ها اصلا نمي شه اعتماد کرد اما وقتی چند تا منبع نيمه موثق يک چيزي رو می گن و هيچ کس هم برخلاف اين منابع نيمه موثق حرفی نمي‌زنه اين ايده برای آدم تقويت می شه که احتمالا حرفشون درسته. من در اين جا نمی خوام دلايل اينکه چرا از نظر من آمدن احمدی نژاد يک فاجعه برای ايران محسوب می شه رو توضيح بدم. در مورد خطرات اومدن احمدی نژاد از جمله بسته شدن فضای سياسي و اجتماعي و نابود شدن اقتصاد کشور و تحريم های بين المللی و جنگ داخلي حرف های زيادی زده شده .البته يک عده خيا‌ ل پرداز (اغلب خارج کشور ) هم هستند که می گن بايد گذاشت احمدی نژاد سر کار بياد تا در اثر کثافت کاري هاش زمينه برای سقوط نظام فراهم بشه .به نظر من اين موجودات که من واقعا نمی دونم با چه لقبی ازشون ياد کنم تنها چيزی که بهش فکرنمی کنن سرنوشت مردمي است که در اين چند ساله حکومت احمدي‌نژادبه دهنشون عنايت خواهد شد.نمي دونم آيا شده اقلا براي يک بار اين آقايون آينده حکومتي مثل حکومت احمدي نژاد رودر ذهنشون مجسم کنن. واقعيت اينه که حکومتي مثل حکومت احمدی نژاد که همه صداها رو خفه کرده جز با انقلاب خونين داخلی(يا بهتره بگم جنگ داخلي) ويا جنگ خارجي کنار نخواهد رفت لازم به ذکر نيست که هرکدوم از اين دو اتفاق برای ملت ايران چقدر مصيبت بار خواهد بود. آيا اين حقايق آقايان رو وادار نمي‌کنه که کمي بيشتر در خيال‌پردازي هاشون جانب احتياط رو رعايت کنن و با شعارهاشون کساني روکه قوه منطق و استدلال ضعيف تري دارند رو فريب ندهند. آيا اين آقايون از واقعيات خبر ندارند يا اين که خودشون رو به بي‌خبري مي‌زنن؟ به نظر من واقعيت قضيه اينه که اين آقايان لوس آنجلس نشين دقيقا مي‌دونن که چه اتفاقي قراره بيفته و اصلا هدفي جز اين که احمدي‌نژاد سر کار بياد و مردم رو بيچاره کنه ندارن. اون ها مي‌دونن که سريع ترين راه رسيدن به قدرت ساختن نردباني از اجساد ملت ايران است.نردباني که آخر کاري اين آقايون پيروزمندانه بر آن قدم خواهند نهاد بدون اين که سر سوزني به فکررنج هاي ملتي باشند که در اين مدت انواع بدبختي ها را تحمل کرده‌اند. آقايون اعتقاد دارند که ملت ايران اين هزينه ها رو بايد پرداخت کنه تا زمينه براي برگشتن آقايون به مقام و منصب هاي سابقشون فراهم بشه.
بگذريم، هدف من از اين نوشته بحث کردن با اين دسته از موجودات نيست. هدف من اعلام خطر به اونهايي ست که می دونن احمدی نژاد چه فاجعه ايه ولی چون بر طبق يک پيش داوري خام فکر می کنن رفسنجانی برنده است و لذا زياد ا احساس خطر نمي کنن ، نمي خوان رای بدن . اين تصور(پيشتاز بودن رفسنجاني) تصور غلطيه که خيلی از ايراني ها دارند . در حالي که واقعيت ماجرا چيز ديگه اي. يک سري به مناطق فقير نشين تهران بزنيدتا متوجه بشيد چه جوري با کلک و خالي بندی کلي از کم سوادها و حاشيه نشين ها توسط آقايون خر شده‌اند. واقعيت اينه که اقشار متوسط و مرفه( حتی قشر فقير و حاشيه نشين جامعه) تنها چند ساعت با يک فاجعه خانمان برانداز فاصله دارند وبا اين حال خيلی هاشون کاملا بی تفاوتند. برای اطلاع اين دوستان خواهش می کنم به نظر سنجی جديد ايسپا مراجعه کنيدکه نشون می ده در شهر تهران هاشمي با 37%از احمدی نژاد با 44 % عقب افتاده توجه کنيد که هر چند در مرحله اول پيش بيني ايسپا درمورد آرای کل کشور صحيح نبود( احتمالا به علت در نظر نگرفتن آرای کروبي در مناطق محروم) اما در مورد تهران پيش بيني اش تقريبا درست از آب در اومد. اگر به نتيجه اين نظر سنجي نگاه کنيد خواهيد ديد که در 10 منطقه تهران که بيشترجمعيتش را قشر متوسط و مرفه تشکيل مي‌دن هاشمي جلوتره در حاليکه در 12 منطقه اي که قشر فقير و حاشيه نشين اکثريت دارن احمدي نژاد جلوتره مشکل اصلی در اين جاست که در مناطق مرفه نشين ومناطق طبقه متوسط تعداد زيادی يا رای نمی دن يا هنوز تصميم نگرفتن به کي رای بدن. (احتمالا هنوز ابعاد خطر رو حس نکردن(و اين موضوع باعث شده احمدی نژاد در کل جلو بيفته.
جالبه که مردم ايران با اين همه ادعاي هوش و ذکاوت هنوز نمي دونن قراره چه بلايي سرشون بياد دقيقا مثل اجدادشون که وقتي مغول ها قشون ايران رو شکست دادن و خواستن از جيحون بگذرن اکثر مردم در خواب ناز غوطه ور بودند و اصلا احساس نمي کردند چه بلايي قراره سرشون بياد. البته من اميد چنداني ندارم که در اين چند ساعت باقي مونده بتوان کاری کرد ولی شايسته شخصيت خودم هم نمی بينم که بگذارم تا نا اميدي بهم غالب بشه و به صورت ک موجود ضعيف و بي‌تحرک در بيام.
به خاطر همين من به سهم خودم تلاش خواهم کرد تمام فاميلها و آشنايانمون رو آگاه کنم که چه بلايي داره سرشون مي‌‌آد. به همه کسايي که مثل من فهميدن که اوضاع چقدر خرابه هم توصيه مي‌کنم تو اين چند ساعت باقي مونده تمام کسايي که مي‌شناسن رو به هر وسيله‌ ممکن تشويق به راي دادن کنند.درسته که تعداد مخاطبين اين وبلاگ ها کمه ولي اگر همه وبلاگ نويس ها از رسانه شون به عنوان مرکزي براي تبليغ راي دادن استفاده کنن و همچنين ايده راي دادن رو بين آشنايانشون تبليغ کنن شايد بشه کاري کرد.




........................................................................................

Comments: Post a Comment

Home